Mátra 88 bejárás Mátraházától Gyöngyöstarjánig

Budapesti indulással Volánbusz segítségével valamivel reggel 9 óra előtt értem Mátraházára. A buszfordulót déli irányba elhagyva a sárga háromszög jelek a parkolón keresztül bevezetnek az erdőbe. Nem sokkal ezután, egy pihenőpadhoz érkezünk, ahol az út kiszélesedik. Itt megy út jobbra is, de a jelzést követve maradunk a 24-es főút közelében. Az út rendesen lejt, és ez így is lesz egészen Lajosházáig. Még be sem melegedtem, máris jött a sárga kereszt kereszteződése, ahol irányjelző tábla is mutatja a helyes utat, amely ebben az esetben egy derékszögű jobbkanyar a sárga háromszögön, amely egy irtás szélén igen hamar becsatlakozik a sárga négyzetbe. A jelzés az erdészeti munkák ellenére jól követhető, de azért figyelni kell. A Bükkfa-kútból rendesen folyt a víz. Utána a terep néhol erősen egyenetlen, bokámra vigyáznom kell. Egy idő után megérkezem Lajosházára. A ház szép, környékét most is szépítik.

Continue reading

Hidegkúti-th. környéke, Március 15.

Március 15. Hidegkúton Ezen a hétvégén jól megnéztük, hogy mit is lehetne tenni a Mátrakerestes – Hidegkút szakasszal. A régi jelzést a templom eladását követően elkerítette a régi tulajdonos, de ez még könnyen korrigálható volna. A nagyobb gond, hogy a Keresztes feletti meredek oldalban a jelzés útja elvesztette régi funkcióját, nem használják és így egyre nehezebben követhető. Pár évtizede végleg felhagytak a a földek művelésével, a túlszaporított vadállománytól nem tudta megvédeni a falu földjeit, a 100%-os vadkár miatt így elvesztek a falu termőföldjei.

A mai terepjárós forgalom a Körtvélyes felé jár, így mi is arra néztük ki az új sárga sávot, az út így rövidebb és követhetőbb is lesz, és megszűnik a rövidítés lehetősége.

Hidegkúti-th. és Nagyparlag között is elég sok gond van a sárga sávval, egy kis bozótirtással, kő és kidőlt fa pakolással támogattuk meg az ösvény követését. Jelzésfestések hamarosan következnek.

Kődíj

Kődíj Kődíj Kődíj Kődíj Kődíj Kődíj 2009-től új fajta díjazás jár a Mátra 115 túrákon. Abban bízunk, hogy ez mindenkinek kedvére lesz. Aki eddig idegenkedett a ,,profi vagyok, háromszor lenyomtam a Mátra 115-öt” stílusú plasztikkitűzőktől, talán most felismeri az értéket a Mátra patakjaiból gyűjtögetett sok millió éves kövekben. Amit egykor a Mátra vulkánjai hoztak felszínre a Föld mélyéből, majd évmilliók alatt esők vizét gyűjtve, apróbb kavicsokkal csiszolva formálták a Mátra patakjai. Végül mi összegyűjtjük őket, és kezünk munkájával különböztetjük meg a Mátra többi kövétől, ettől válnak értékes Mátra 115 díjazássá. Másfelől ez a díjazás vélhetően azoknak a gyakorlatias teljesítőknek is kedvére lesz, akik nem tudnának mit kezdeni egy serleggel, de a kitűzőkről, jelvényekről sem találták még ki, hogy hol lenne a legjobb helyük a lakásban, nos az új díjazás kiváló nehezék iratcsomókra, bizonyos formáik használhatók itinerként a következő Mátra 115-ön, a polcon megtámaszthatók vele a könyvek és még számos praktikus dologra használhatók.

Mátra 115 1994-ben

Mátra 115 eredmények 1994-ből

33 km-en indult 64 fő

33-at teljesített 39-fő, csak 33-at teljesített (mert hosszabbon indult és ott kiszállt) 15 fő, összesen: 54 fő

55-ön indult 19 fő (beérkezésről nincs adat)

88-on indult 10 fő, teljesítette 7 fő, 115-ön indult, de 88-at teljesített: 10 fő, összesen 17 fő

115-ön indult 117 fő, teljesítette 69 fő

Leggyorsabbak: Gudella Antal 21:30, Zsíros Sándor 21:30, Brezvai Gyula 22:05, Maku László 22:10, Kovács György 22:38, Kiss Zoltán 22:44

Legidősebbek: Egri Béla 51 év 28:17, Szabó László 50 év 23:41, Dévényi Zoltán 50 év 26:27

Legfiatalabbak: Peter Dávid 13 év 27:24, Kohán Balázs 15 év 24:45, Szekeres Gábor 17 év 24:44

Néhány fotó a célról